Breadcrumbs

Fájdalomcsillapítás

Egészséges táplálkozás

A megfelelő táplálkozás és a kiegyensúlyozott étrend segíti gyermeke egészséges növekedését. Akár kisbaba, akár már nagyobb kamasz a gyermeke, Ön elősegítheti táplálkozási szokásainak javítását. Az öt legjobb módszer:

  1. Rendszeres családi étkezések. A rendszeres, jól szervezett étkezésekkel egyértelműen jelzi a gyermekének, hogy mit vár el tőle. Ne hagyjon ki étkezést, különösen a reggelit. Ön ugyanazt az ételt fogyasztja ugyanabban az időben, mint a gyermeke? A gyermekek nagyon jók az utánzásban és az Ön példáját követik.
  2. Kínáljon változatos, egészséges ételeket és nassolnivalókat. Keresse a rostban gazdag ételeket és gondoskodjon róla, hogy gyermeke egészséges mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt fogyasszon. Minden gyerek szereti a csokoládét és az édességet, és míg ez kis mennyiségben elfogadható, korlátozni kell a hozzáférésüket az ilyen jellegű ételekhez. Szabja meg a gyermeke által fogyasztható napi/heti adagot. Próbálja szemmel tartani, hogy mit eszik a gyermeke az otthonon kívül, meglepheti, hogy mennyi egészségtelen ételt fogyaszt.
  3. Mutasson példát azáltal, hogy Ön is egészségesen táplálkozik.
  4. Kerülje az étellel folytatott harcokat. Ezek a csaták zsákutcába vezetnek és senkinek sem segítenek. Válassza ki melyik a legjobb időpont, amikor gyermekeivel külön-külön beszélhet az étkezésről. Az ésszerűség határain belül tisztelje kívánságaikat - lehet, hogy egyes ételeknek egyszerűen nem szeretik az ízét.

Vonja be gyermekét a folyamatba. Főzés anyuval vagy apuval, vagy segítés terítéskor bevonja gyermekét az étkezések folyamatába.