Breadcrumbs

A fájdalmak gyakori okai

Akár 18 éves, akár 80, valószínűleg legtöbbünkhöz hasonlóan Ön is tapasztalt már fájdalmat. Néhány esetben egyértelmű, hogy mi a fájdalom forrása, például hátfájás vagy menstruációs fájdalom esetén. Azonban néha nem ennyire egyértelmű, hogy honnan ered a fájdalom. Ha többet megtudna arról, hogy mi okozza leggyakrabban a fájdalmat, akkor könnyebben segíthetne ennek leküzdésében.

Miért érzek fájdalmat?

A szervezet így juttatja természetes módon a tudomásunkra, hogy valami nem stimmel. A fájdalomnak számtalan oka lehet.

Ficamok és rándulások

Gyakran érzünk fájdalmat az izmainkban, kemény sportolást vagy fizikailag megterhelő otthoni vagy munkahelyi feladatokat követően.

A ficamok és rándulások fizikai megterhelés hatására következnek be, amelyek gyakran járnak gyulladással.

Az ízület ficamait és az izom rándulásait feszültség vagy stressz, rossz testtartás is okozhatja ülés vagy emelés közben. Hosszan tartó, ismétlődő mozdulatok is okozhatják, mint a gépelés vagy az írás.

Fertőzés

Nehéz leküzdeni a köhögés és nátha nyomorult tüneteit, például a hidegrázást, a lázat és a torokfájást. A fertőzés következményeképp testünk fájdalmas és érzékeny is lehet. Az ilyen jellegű fizikai fájdalom gyakran az egész testre kiterjedő, tompa, szűnni nem akaró fájdalomként írják le.

Az izomfájdalom az immunrendszer válasza, amely kémiai anyagok felszabadításával segít megvédeni és leküzdeni a fertőzést. A felszabadult kémiai anyagok az idegvégződésekhez kapcsolódhatnak, amelyek fájdalomjelzéseket küldenek az agynak.

Összetettebb panaszok

A fizikai fájdalmakat összetettebb, hosszútávú problémák is okozhatják. Például az idegi (neuropátiás) fájdalom oka az idegrendszer sérülése vagy működéscsökkenése. A szervezet a hibás jeleket fájdalomként és egyéb érzésként, például bizsergésként vagy zsibbadásként értelmezi.

A fibromyalgiás betegek kiterjedt fizikai fájdalmat, fáradékonyságot és alvási zavarokat tapasztalnak.

Hogyan csillapíthatom a fizikai fájdalmat?

A fájdalom általában a szervezet korai jelzőrendszereként működik, ezért lehetőség szerint érdemes a fájdalom forrását kezelni. Ez akár az íróasztala átrendezését is jelentheti, hogy javítsa tartását ülés közben vagy csökkentse a kezére és a csuklójára nehezedő nyomást.

Ha már meghúzódott vagy megrándult az izma:

  • Pihentesse az érintett testrészt.
  • Az első napokban csökkentse a duzzanatot és a gyulladást a következő lépésekkel: pihentetés, jegelés, szorítókötés, felpolcolás vagy vegyen be fájdalomcsillapítót, például Nurofent.
  • Az első pár nap elteltével sokszor a hőterápia a kellemesebb megoldás
  • Próbálkozzon meg kímélő mozgással, például sétával vagy úszással
  • Vegyen masszázst, hogy ellazítsa a fájó izmokat

Mikor kell komolyan venni a fájdalmakat?

Legtöbb esetben a pihenés, a kímélő mozgás és az egészséges táplálkozás sokat segít a természetes felépülésben. A fájdalomcsillapítók, mint a Nurofen, enyhítik a fájdalmat, hogy ne kelljen emiatt felhagyni minden tevékenységével.

Azonban egyeseknél az állandó fájdalmaknak mögöttes oka lehet, például örökletes betegség vagy krónikus egészségügyi probléma, mint a cukorbetegség vagy az ízületi gyulladás.

Ha pár nap elteltével sem szűnik meg a fájdalom, ne hanyagolja el - a lehető mihamarabb forduljon orvoshoz vagy gyógyszerészhez.

 

Mindig olvassa el a betegtájékoztatót. Mindig tartsa be a betegtájékoztató utasításait. A helytelen alkalmazás ártalmas lehet. Ha nem szűnnek meg a tünetek, forduljon egészségügyi szakemberhez. A weboldalon található információ nem számít diagnózisnak vagy orvosi receptnek. Minden egészségügyi problémával forduljon orvoshoz.

Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a személyes adatok biztonságát garantáljuk. Kattintson ide az adatvédelmi szabályzatunk megtekintéséhez.