Breadcrumbs

Járjon túl a fejfájás eszén

A fél éjszakát végigdolgozta, és ennek ellenére nem tudta befejezni feladatát, ráadásul késésben van a reggeli megbeszélésről. Nem csoda, ha fáj a feje.

A mozgalmas napok és az alvás hiánya megnöveli a stressz-szintet, ami feszültség okozta fejfájáshoz vezethet. A fejfájás maga, pedig kihathat a munkahelyi teljesítményére és felborítja szervezete egyensúlyát. Annak érdekében, hogy munkahelye is fejfájásmentes övezetté válhasson, próbálja ki az alábbi ötleteket.

Készítsen haditervet minden napra

Ha listát készít teendőiről, az rendezi gondolatait és segít azonosítani az aznapi legfontosabb feladatokat. Először is, gondolja végig, hogy mikor legproduktívabb - reggel vagy este? Tervezze meg a napját, hogy olyankor tudjon megbirkózni a legnagyobb kihívásokkal, amikor a legjobb formában van.

Enyhítse a fejfájást - szabjon határokat

Amikor a munka okozta feszültség a magánéletbe is átszivárog, megnőhet a stressz szintje és egyre gyakrabban tapasztalhat fejfájást. A munka és a magánélet egyensúlyának a megőrzéséhez szigorú határokat kell szabnia. Könnyebb mondani, mint megtenni? Kezdje fokozatos lépésekkel - otthon kapcsolja ki a számítógépet, szánjon elegendő időt hobbijára, szervezzen összejöveteleket a családdal és a barátokkal.

Beszéljen róla

Számos tanulmány kimutatta, hogy a családdal és a barátokkal folytatott beszélgetések segíthetnek abban, hogy jobban érezze magát. Ha nehéz napja volt a munkahelyén és túlterheltnek érzi magát, hívja fel egy jóbarátját és mesélje el problémáját, ami segíthet abban, hogy más szemszögből láthassa a dolgokat. Fontos szerepet játszik a stressz csökkentésében, ha jó kapcsolaban van kollégáival. Időnként igyon meg egy kávét és beszélgessen egy jót valakivel, aki lehet, hogy ugyanúgy érez, mint Ön.

Lendüljön mozgásba

Ha egész nap a számítógép előtt ül, valószínűleg nem mozog eleget - ez a tényező is hozzájárul a fejfájáshoz. Egy 2008-as munkahelyi egészségügyi tanulmány felfedte, hogy azok az emberek, akik mozognak a munkát megelőzően boldogabbak, termelékenyebbek és alacsonyabb a stressz szintjük. Az ebédidei séta is elegendő lehet az erőnlét javításához, valamint a feszültség okozta fejfájás kordában tartásához.

Ne hagyjon ki étkezést

Mindnyájan tudjuk, hogy a táplálkozás és az egészséges életmód kulcsfontosságú, de ha nagyon elfoglaltak vagyunk, néha nehéz időt szakítani az evésre. Egy étkezés kihagyásával azonban csökken a vércukorszintje, ami előidézheti vagy fokozhatja a fejfájást. Indítsa jól a napját egy egészséges, kiadós reggelivel , ugyanis kimutatták, hogy ez csökkenti a stresszt és így javíthatja a munkateljesítményt is.

Ne feledje, hogy a stressz magasabb kalóriatartalmú ételek választásához vezethet, ami gyulladást okozhat a szervezetben. Próbálja növelni az olyan fájdalom csökkentő ételek arányát az étrendjében, mint például a lazac, a narancs vagy a gyömbér.

Aludja ki a stresszt és mondjon búcsút a fejfájásnak

A fáradtság gyakran vezet feszültség okozta fejfájáshoz. Több alvással (egy kis szundítás is számít) csökkentheti a fejfájás kockázatát és a fájdalomérzékenységét, mivel alvás közben elernyednek a fej- és a nyakizmok, amelyek a fejfájást okozzák.

Már eleve nehezen alszik el? Próbálja megváltoztatni napi rutinját. Segíthet, ha minden éjjel ugyanabban az időben fekszik le és esténként kerüli a koffeint. Új párnával is próbálkozhat, vagy változtassa meg alvási pozícióját, hogy csökkentse a feszültséget a nyakban és a vállban.

Ügyeljen testtartására

A hátfájást nemcsak a rossz tartás eredményezheti - ha megfelelően állítja be az íróasztalát és a székét, elernyednek az izmai, ezáltal is csökkentve a fejfájás kockázatát. Ergonomikus szék használata segít megtartani a gerince természetes ívét, ami enyhíti a nyak, a váll és a hát terhelését.

Az izmok megerőltetését a számítógép monitor megigazításával is enyhítheti, ha a szemvonalba vagy kissé az alá helyezi a képernyőt. Az éles fények is kiválthatnak fejfájást, ezért használjon képernyőszűrőt és rendszeresen tartson szünetet a monitor használatakor, hogy pihenhessen a szeme.

 

 

További felvilágosításért forduljon Egészségügyi Szakemberhez, amennyiben kérdései adódnak a betegséggel vagy az egészség megőrzéssel kapcsolatban.