Breadcrumbs

A fejfájás legtöbb esetben nem is a fej területéről ered

Legtöbben tudjuk milyen érzés a fejfájás. Statisztikák alapján 10-ből 9 embernek van esetenként fejfájása.* A fejfájás leggyakoribb okai között pedig megtalálhatja a számítógép előtt eltöltött hosszú napokat, a kihagyott étkezéseket és a szükségesnél kevesebb alvást.

Azonban ez még nem mutatja meg a fájdalom forrását - valóban a fej területéről ered, vagy esetleg valami egész másról van szó? 

* http://www.hazipatika.com/eletmod/fajdalom/cikkek/a_fejfajas_es_tipusai/20071003173317

A fájdalom forrásának a pontos megállapítása

Amikor fáj a feje, könnyen azt hiheti, hogy a fájdalom a homlokából ered vagy az aggyal áll kapcsolatban. Azonban bármennyire meglepő, lehetséges, hogy a fej- vagy nyakizmok felelősek a fájdalomért. De hogyan okozhat egy nyakizom fejfájást?

Mindezt a kisugárzó fájdalomnak nevezett fájdalomtípus okozza. Akkor tapasztalunk kisugárzó fájdalmat, amikor az agy összekeveri a szervezet egyik részéből érkező jeleket és úgy érzékeli, mintha egy másik testrészből érkeznének a jelzések.

Mivel a szervezetben minden összeköttetésben áll egymással, az agy nehezen tudja pontosan meghatározni, hogy honnan is ered a fájdalom. Ezért ha sajognak a fej- és nyakizmok, azt fejfájásként érzékeljük. A több mint 20 fej- és nyakizom számtalan lehetőséget biztosít a fejfájásnak!

Az általános fejfájás forrásai

A fejfájás legáltalánosabb típusát egy olyan érzés kíséri, mintha egy fájdalomgyűrű szorítaná az ember homlokát. Azonban tudjuk, hogy ezt a fájdalmat valószínűleg egy izom okozza a nyakban vagy a fej egy másik részén.

De miért is okoznak a fej- és nyakizmok fejfájást?

Ennek egyik oka lehet, hogy a nyakizmok feszültek. Ilyenkor fájdalmas csomó keletkezik az izmokban, az érzékeny izmok pedig fájdalomjeleket küldenek az agynak. Az izomban lévő csomó által küldött fájdalomjelek miatt érezzük úgy, mintha fájdalomgyűrű szorítaná a fejünket.

A fejfájás kezelésének a módjai

Sokféleképpen enyhítheti a fejfájást okozó fej- és a nyakizmok fájdalmát.

Stresszoldás: Ha túlságosan sok a feladata és feszültnek érzi magát, a relaxációs technikák, például a meditáció vagy egyszerű légzőgyakorlatok segíthetnek a stresszoldásban, és így a feszült izmok ellazításában. A munka és a szabadidő egyensúlyának a megőrzése is segíthet. Már azzal is oldja a feszültséget, ha időt szakít a barátaira vagy egy kis szunyókálásra.

Masszázs: Ha legközelebb fejfájás gyötri, kéznél lehet a megoldás. Próbálja gyengéd masszázzsal ellazítani a fej- és nyakizmait. A masszázs az endorfinszintet is növeli és a szervezet természetes fájdalomcsillapítója a jólétérzést is elősegíti.

Fájdalomcsillapító gyógyszer: Ha attól tart, hogy a fejfájás csökkenti a teljesítményét, hatékony megoldást nyújthatnak a fájdalomcsillapítók. A fájdalom gyors enyhítéséhez próbálja ki a Nurofen lágy kapszuláit, amelyek a fejfájás forrásánál fejtik ki hatásukat. Kétszer olyan gyorsan szívódik fel, mint a Nurofen bevont tablettái, ráadásul célzott hatásának köszönhetően, a fájdalom helyén fejti ki hatását.

 

További felvilágosításért forduljon Egészségügyi Szakemberhez, amennyiben kérdései adódnak a betegséggel vagy az egészség megőrzéssel kapcsolatban.